1997: Fasiliti kelas pertama diberi kepada minda kelas ketiga, MRT diancam Vandalisme

Fasiliti kelas pertama diberi kepada minda kelas ketiga, MRT diancam Vandalisme

25 July 2017
Aku taknak ulas banyak pasal benda ni, ternyata memang penduduk Malaysia ni masih bangang dan bengap (sesetengah). MRT yang baru dibuka tu pun dah boleh hancur sana sini, baru dibuka woi, baru. Bukannya sebulan dua bulan, baru seminggu lebih kot.

Aku terbaca berita ni dekat twitter pada mulanya pun dah menyirap dengar SEBAB,
1) Aku tak berpeluang nak merasai MRT tu pun lagi ye la Terengganu dengan KL woi jauh tu.
2) Orang dah bagi kemudahan, engko rosakkan. Pebenda?
3) Jap ko ni umur berapa? 8 tahun ke?

"Saya tak boleh tegur mereka, kerana mereka orang Malaysia, saya ini orang luar" Kata cleaner dekat situ. Weh tak malu ke? Tahu lah ni Negara kau tapi, even cleaner pun ada common sense, kau?

Ni aku ada sertakan beberapa gambar kesan kesan vandalisme tu.




Entahlah, korang fikir fikir sendiri lah pasal rakyat sama negara korang ni,

4 comments:

  1. Ada satu tu siap bawak buaian baby sangkut dgn dlm train, pastu tak jaga anak2 yg buas. Sukati bebudak tu je pegi melompat-lompat pijak tempat duduk eei

    Rakyat malaysia ni mmng dasar minda kelas ke-3 pun. Tak reti menghargai

    ReplyDelete
  2. Eee tak faham la apa masalah rakyat malaysia ni. takdak kerja lain ka nak buat ish.

    ReplyDelete
  3. Apsal lah nak buat harta benda Adam gitu. Memalukan sungguh

    ReplyDelete
  4. Ni laa yg geram pasal rakyat Malaysia. Tak faham betul laa knapa tak rasa responsible langsung pasal harta awam ni.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...